We do

Monitoring

Dag en nacht monitoren wij de omgevingen van onze klanten

Dag en nacht monitoren wij de omgevingen van onze klanten. De kern van goed applicatiebeheer is voor ons proactieve monitoring. Dit houdt in dat wij de omgeving van onze klanten proactief in de gaten houden. Daarbij kijken we niet alleen of de server en het netwerk in de lucht zijn, maar ook of de applicatie daadwerkelijk presteert zoals afgesproken.

Met Baseline en Functionele monitoring houden we de performance op zijn best. Door de hele keten te analyseren, ontdekken wij continu proactief potentiële kansen en risico’s en zien wij trends ontstaan. Zodra deze trends gesignaleerd worden, kunnen we de infrastructuur tijdig aanpassen zonder dat u daar iets van merkt.

Wij zorgen ook dat de complete keten van een applicatie gemonitord wordt. Met software-tooling bootsen wij de ervaring van de gebruiker na. In de praktijk betekent dit dat wij vaak eerder merken dat er een probleem is dan de klant. Dit gaat soms zelfs zo ver dat wij bij externe koppelingen de leverancier bellen wanneer wij merken dat de verbinding of datastroom van hun klant verbroken is.

Door van buitenaf vanaf meerdere locaties te monitoren, kunnen wij snel handelen op het moment dat een website niet beschikbaar is. Daarnaast is het mogelijk bepaalde scenario's af te spelen die een gebruiker simuleert. Zo kan bijvoorbeeld het verkoopproces van artikelen in een mandje tot het afrekenproces worden gemonitord. Wij maken hierbij gebruik van Uptrends als monitoring provider.

"Wij hebben een zeer technologische partner nodig, die kijkt naar de deployments van de applicatie en begrijpt hoe deze werkt, zodat onze focus kan liggen op het ontwikkelen van applicaties."

Rob Spekschoor CTO Centralpoint
Questions?

Wij helpen u graag

Heeft u vragen over de mogelijkheden op het gebied van monitoring? Bij Sentia hebben wij een toegewijd team dat altijd bereid is uw vragen te beantwoorden.

Contacteer ons