Centralpoint en Sentia sluiten ambitieus partnership

Centralpoint en Sentia zijn organisaties met grote ambities ondersteunt door een sterke basis van meer dan 15 jaar ervaring in hun branche. Centralpoint is uitgegroeid tot de grootste online ICT-leverancier van de Benelux en Sentia tot toonaangevende IT dienstverlener op het gebied van managed services. Sinds 2016 werken de partijen samen om een solide IT-infrastructuur te realiseren die aan de ene kant Centralpoint ontzorgt en aan de andere kan de groeiambitie mogelijk maakt.

Sinds kort is Centralpoint onderdeel van de ambitieuze Nederlandse ICT-hardware leverancier Infotheek Group die een krachtige positie heeft in de Europese markt. Deze ontwikkeling maakt het voor Centralpoint mogelijk om uit te breiden naar de Europese markt. Sentia en Centralpoint zijn in 2016 een samenwerking met elkaar aangegaan om een solide IT platform neer te zetten. Vanuit een zelf beheerde single setup omgeving is er het afgelopen jaar hard gewerkt om te migreren naar een redundante setup verdeeld over meerdere datacenters in de Sentia Cloud. Eind juni is deze migratie met succes afgerond.

Met het nieuwe platform beschikt Centralpoint nu over een schaalbare state of the art infrastructuur, waarmee de Europese expansie maximaal gefaciliteerd wordt. Er kan snel worden ingespeeld op ontwikkelingen in de markt door een volledig geautomatiseerd deployment proces. Sentia beheert de omgeving nu 24/7 en geeft Centralpoint concrete garanties op de beschikbaarheid en performance van het platform.

De samenwerking met Sentia zorgt ervoor dat de meest bezochte B2B webwinkel van Nederland en België schaalbaar is voor de toekomst. De onderdelen van het platform, zoals shop, content management, CRM, backoffice en order management, opereren autonoom maar blijven onderling communiceren via de geoptimaliseerde interfaces van Sentia. Rob Spekschoor CTO Centralpoint

De succesvolle partnership wordt versterkt door de overeenkomstige ambitie van beide organisaties. Zo is het Sentia’s ambitie om zijn leidende positie te versterken op het gebied van managed services voor complexe en bedrijfskritische cloudapplicaties en Centralpoint wil haar leidende positie op het gebied van online ICT-hardware verkoop versterken. Deze culturele fit maakt Sentia een verlengstuk van de Centralpoint organisatie, waardoor Centralpoint de regie heeft en aan de andere kant op IT vlak is ontzorgd. De intensieve samenwerking is belangrijk voor de online-ontwikkelingen van Centralpoint waarin het toewerken naar CI/CD en DevOps-methodieken de focus heeft om innovatief te blijven ontwikkelen. Binnen deze ontwikkelingen zal de samenwerking de komende jaren verder intensiveren, passend in de ambitie van zowel Sentia als Centralpoint.

Questions?