Hoe leidt een mobile-app tot engagement van de consument?

alt text image

De ontwikkeling binnen e-commerce gaat snel. Tobias Tousseyn van Vente-Exclusive.com, vertelde op 23 juni uitvoerig over deze ontwikkeling tijdens een Sentia Roundtable. Tijdens deze roundtable werd duidelijk dat het volgen van e-commerce ontwikkelingen naast interessant ook noodzakelijk is, aangezien het genereren van omzet steeds meer online zal plaatsvinden.

Van groot belang hierin is het vinden van het juiste online-concept passend bij de doelgroep. Content en de juiste ‘feeling’ bij de doelgroep is hierin key, waarbij er wordt gebalanceerd tussen service, prijs en leveringscondities. Tijdens deze inspirerende Sentia Roundtable vertelden toonaangevende organisaties hun verhaal.

Vente-Exclusive.com als innovatief voorbeeld


Vente-Exclusive.com loopt voorop in de e-commerce binnen de Benelux. Op dit moment gaat meer dan 50% van de verkopen via mobile. “Wij hebben geen voorraad en daarmee een beperkt risico. Onze community telt op dit moment meer dan 4,5 miljoen leden in de Benelux, die allemaal in meer of mindere mate van ons platform gebruik maken. Dat levert ons een schat aan informatie op waardoor we veel beter kunnen personaliseren, maar ook inzichten terugkoppelen naar onze leveranciers”, aldus Tobias Tousseyn als Marketing Director van Vente-Exclusive.com.

Het voordeel bij een dergelijke community is kennisuitwisseling tussen consumenten, leveranciers en de organisatie. Dit interactieve verkoopplatform vergt veel van de onderliggende applicatie, zeker met een piekbelasting tussen 6 en 9 in de ochtend en vanaf 7 uur in de avond. Sentia, specialist in dergelijke IT-platforms, ondersteunt Vente-Exclusive.com optimaal om dit schaalbare en flexibele platform altijd beschikbaar te houden.

Desktop versus Mobile

Innovatie gaat snel bij de ontwikkeling van mobile-apps; op dit moment blijkt de conversie op desktop nog wel hoger te zijn dan op mobile. De tablet markt is stabiel en zowel mobile als desktop conversie-percentage zitten in de lift. Een andere opvallende ontwikkeling is het toenemende gaming-effect, sinds steeds meer apps zijn gericht op interactie en het ontwikkelen van een community.

Ook een speerpunt van mobile-sales is het contact met de consument, zeker bij het opbouwen van een community. Het doel van een app moet hiervoor helder zijn, want wanneer je bij de consument een ‘gewoonte’ wilt creëren voor het gebruik, moet er een behoefte en noodzaak voor de consument zijn. Op deze manier kan een optimale community ontstaan die een bijdrage aan de verkopen kan leveren.

Omnichannel is de basis

Bij het bouwen van een community met social media is vertrouwen en loyaliteit van de consument belangrijk. Bezoekersgegevens en het profiel van de consument helpen de organisatie verder te ontwikkelen en verbeteringen door te voeren. Om dit optimaal te realiseren als organisatie moet het ondernemen in het teken staan van ‘de wil om te redeneren vanuit de klant’, waarbij helderheid in communicatie en levering voorop staan.

De online ontwikkeling hoeft daarnaast geen bedreiging te zijn voor de fysieke winkel. Een crossover is juist optimaal, online een community en offline een servicepunt. Dit draagt bij aan de verdere groei van engagement onder de consument en het ontwikkelen van ambassadors voor de organisatie. Kortom, de ontwikkeling en innovatie van mobile-apps is een kans om de omzet en ontwikkeling van organisaties succesvoller te maken en in een stroomversnelling te brengen.

 

Questions?

Wij zijn blij dat wij u kunnen helpen

Bij Sentia hebben wij een toegewijd team dat alijd bereid is uw vragen te beantwoorden!

Contacteer ons