Sentia en Dharma faciliteren digitale versnelling bij Medux

alt text image

In het tweede kwart van 2016 is Medux gestart met een nieuwe aanpak voor de digitalisering van de organisatie, een van de strategische pijlers. Als onderdeel daarvan is de online presence van de verschillende merken bij de tijd gebracht. Medux en Dharma Media hebben gezamenlijk een plan voor de migratie van verschillende websites uitgewerkt waarbij de website van Medipoint de grootste uitdaging was. De gekozen technische oplossing voor Medipoint is uniek in Nederland en was dankzij Sentia te realiseren.

Medipoint is een van de grotere aanbieders van zorg- en welzijnsproducten in Nederland. Afgelopen zomer heeft Medipoint de vraag om een nieuw Medipoint.nl e-commerce platform uitgesproken. Een state-of-the-art e-commerce platform als duurzaam fundament voor de toekomst. Een webshop die aansluit bij de ambitie van Medipoint om klanten ook online goed te bedienen met het assortiment dat bestaat uit leen-, huur- en koop producten voor de zorg thuis.

Na een paar verkennende gesprekken is de keuze gevallen op Dharma als zowel strategische als technologische partner. Met name onze agile-aanpak sprak het team van Medux aan. Het gaf hun het vertrouwen dat nodig is om dit uiterst ambitieuze project aan te besteden. Een duurzaam e-commerce platform stelt hoge eisen aan veiligheid, content, responsiveness, performance en natuurlijk SEO. Om aan deze hoge eisen te kunnen voldoen hebben onze ontwikkelaars ervoor gekozen aan de slag te gaan met de nieuwste Wordpress en Magento 2 technologie op de infrastructuur van Sentia. Een bijzondere uitdaging omdat deze combinatie van technologie nog niet eerder in Nederland is toegepast binnen een e-commerce platform dat met de hulp van partner Sentia nu soepel, veilig en snel draait.

WAT MAAKT DIT PROJECT ZO BIJZONDER?

Uniek aan dit project is de keuze van technologie, maar ook dat het hele platform in amper zeven maanden is neergezet. Door het toepassen van Wordpress als basis van deze webshop heeft Medipoint haar opgebouwde SEO waarde kunnen behouden en kan het haar active content strategie ook binnen het nieuwe platform doorzetten. De innovatieve oplossing maakt gebruik van API van Magento 2 in combinatie met een stuk performance optimalisatie binnen de servers, caching en cookies om de producten, de winkelwagen inhoud én de ingelogde gebruikers op Wordpress te tonen alsof je in Magento bent. Met als groot voordeel dat er geen afbraak is van de eerder bereikte SEO resultaten. De eerste resultaten zijn positief.

 

Questions?

Wij zijn blij dat wij u kunnen helpen

Bij Sentia hebben wij een toegewijd team dat alijd bereid is uw vragen te beantwoorden!

Contacteer ons