Sentia scoort 100% Recommendation Score voor het tweede jaar op rij

In het Outsourcing Performance kijkt Giarte naar de manier waarop outsourcers de dienstverlening van hun service providers ervaren. Dit onderzoek is samengebonden in het Outsourcing Performance Jaarboek met dit jaar het thema ‘Relevantie’. Sinds 2002 houdt Giarte dit Outsourcing Performance Benchmark onderzoek, dat bekend staat als het grootste onderzoek over IT outsourcing in de Nederland. Tijdens Outsourcing Performance Day in Bussum op 29 juni werden alle resultaten gedeeld. Sentia behaalde voor het tweede jaar op rij een Outsourcing Recommendation Score van 100% en staat daarmee in de top van outsourcing providers in Nederland.

Het was de derde keer dat Sentia deelnam aan dit onderzoek, waarbij van Sentia in totaal 25 klantorganisaties werden geinterviewd, zowel in het Infrastucture Management domein en in het domein Application Management. De basis voor dit onderzoek is de waardering van de relatie met de service provider, waarin naast de technische oplossing een groot belang aan de kwaliteit van deze relatie wordt toegedicht. Binnen deze klantorganisaties zijn senior managers ondervraagd om tot de totaalscores te komen.

Naast de kwantitatieve waarden kwamen uit de interviews ook diverse kwalitatieve waarden naar voren. Op de eerste plaats wordt Sentia’s bereidheid in haar  dienstverlening als zeer goed ervaren en gewaardeerd met 81 punten (van 100), wat Sentia’s totale trustscore brengt op 78. Ook security en threat management werden opvallend hoog beoordeeld met een 8.6.

De sterke groei van Sentia de laatste jaren wordt ook positief beoordeeld en daarbij wordt de inzet om een sterk partnership met de klant te ontwikkelen gewaardeerd. Kortom, een zeer positief resultaat, wat vertrouwen uitspreekt in de ingeslagen weg van Sentia. Sentia is trots op de klanten die deze waardering uitspreken en alle Sentians die zich elke dag inzetten om deze optimale score te waarborgen.

Questions?